Skip to main content

Frågor och svar

Är min skidresa omfattad av paketreselagen? 

  • Ja! Alla skidresor du hittar på vår hemsida inkluderar minimum boende och liftkort. De är en paketresa så länge du bokar minimum två olika resetjänster på samma resa via en resebyrå. Det betyder att du ska avboka specifika delar av resan för att inte uppfylla kraven för en paketresa. 
     

Kan jag ändra mig efter jag har bokat?  

  • Det beror på när du bokar och när du vill ändra din resa. Vi erbjuder fri avbokning på alla skidresor vintern 23/24 fram till 1/9 2023. Fram till detta datum kan du omboka eller avboka din resa utan kostnad och få hela resan återbetalad.
     

Utrikesdepartementet avråder från icke nödvändiga resor till mitt resmål - vad innebär det? 

  • Vi genomför inte resor om svenska utrikesdepartementet avråder från icke nödvändiga resor till ditt resmål. Om detta skulle inträffa 14 dagar eller närmare avresa får du erbjudande om att boka om din resa, flytta din resa till nästa säsong eller avboka och få resan återbetalad.  
     

Har Skilink ställt resegaranti?

  • Ja, Skilink A/S är ansluten till Rejsegarantifonden och har medlemsnummer 3347. Det innebär att du alltid är garanterad återbetalning om något mot all förmodan skulle inträffa med oss som researrangör.
     

Vad händer om min skidsemester måste avbrytas?

  • Om svenska UD skulle informera om att en resa ska avbrytas och därmed begär en evakuering, då  får du återbetalning för den proportionella andelen av din resa. Har du till exempel varit på resmålet i 4 av 7 dagar kommer du att återbetalas för 3 av 7 dagar.

     

Har du fler frågor eller funderingar är du alltid välkommen att kontakta oss.